انتظار ما برای نی نی دار شدن  انتظار ما برای نی نی دار شدن ، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره
یکی شدن ما دو تا یکی شدن ما دو تا ، تا این لحظه: 14 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

روزهای انتظار

"دو ماه " هایی که همچنان ادامه دارد !

1392/11/1 12:33
نویسنده : منتظر لطف خدا
3,816 بازدید
اشتراک گذاری

صبح روز ١١ دی ،‌داروهای همسری تموم شد . اون دو ماه که بی صبرانه منتظر تموم شدنش بودیم گذشت . به خاطر اینکه اون روز بین التعطیلین بود ،‌به همسری گفتم همین امروز برو آزمایش بده و همین امروزم جوابش رو بگیر تا همین امشب بتونی ببری و به دکتر نشون بدی .

همسری هم که طفلکی اصرار منو می دید چاره ای جز اینکه قبول کنه ، نداشت . از چند روز قبل برای اون شب از دکترش وقت گرفته بودیم .. صبح چهارشنبه بعد از خوردن آخرین قرصها ، رفت به همون آزمایشگاه همیشگی و آزمایش داد . اما بهش گفته بودن جوابش امروز حاضر نمیشه ...

وقتی فهمیدم ناراحت شدم از اینکه باید تا شنبه (١٤ دی) صبر کنه و بعد بره جواب آزمایشش رو بگیره . بعد از ظهر زنگ زدیم به مطب و وقت رو تغییر دادیم و برای شنبه ساعت ١٠ و نیم شب بهمون وقت داد .

بعد از ظهر شنبه وقتی همسری داشت می رفت که جواب آزمایشش رو بگیره ،‌بهش گفتم جواب آزمایش هرچی که بود بهم زنگ بزن . چه خوب و چه خدای نکرده بد ... میخوام زودتر بفهمم تغییری کردی یا نه .. اونایی که مشکل ما رو دارن میدونن آزمایش اسپرم ،‌آزمایشیه که تا حدودی خودتون میتونید ازش سر در بیارین و نیازی نیست حتما دکتر بیبنه تا بتونه بگه خوبه یا بد .. برای همین به همسری گفتم که حتما بهم زنگ بزن .

همسری هم همین کارو کرد ...

اما من منتظر شنیدن خبر خوب بودم .. زیاد خودمو برای خبر بد آماده نکرده بودم .

بهم گفت آزمایش با آزمایش قبلی زیاد فرقی نداره ....

تحرک کمی بیشتر شده بود ... اما فقط کمی ! تعداد هم نسبت به آزمایش قبل کمتر شده بود !

هرچند تحرک مهمتر از تعداده .. اما به هر حال نمی تونستم به اون یه ذره دلم رو خوش کنم .... دلم خیلی گرفت . خیلی ....

تا شب که همسری برگرده خونه هزار تا فکر و خیال اومد تو سرم .. خدایا یعنی چی میشه ؟‌ خدایا یعنی مشکلمون حل نمیشه ؟‌ خدایا حالا باید چکار کنیم ؟؟‌

رفته بودم توی اتاق .. زانوی غم بغل گرفته بودم و گریه می کردم .. اشک می ریختم و هزار جور فکر عجیب و غریب میومد توی سرم .

همیشه به همسری می گفتم دلم می خواد طبیعی باردار بشم .. دوست ندارم مجبور به کارهایی مثل iui  و ivf و ... بشم . اما حالا تو اون شرایط خودمو به اون روزا نزدیک می دیدم .. به اون روزایی که روی تخت بیمارستانم و قراره این عمل روم انجام بشه ...

تا وقتی همسری بیاد خونه خودمو جمع و جور کرده بودم . دلم نمی خواست با ناراحتی من بیشتر ناراحت شه ... دوست نداشتم خودش رو دلیل ناراحتی من بدونه .

بهم گفت میخوای با هم بریم دکتر ؟

گفتم اگه همرات بیام ، بیرون نمی شینم و میام تو ... گفت اشکالی نداره .

مثل همیشه مجبور بودیم برای مامان و بابام یه دروغی ببافیم تا نفهمن می خوایم بریم دکتر . اونا هم طفلکی ها هرچی بهشون می گفتیم باور می کردن ... شام رو سریع خوردیم و راهی دکتر شدیم .خیلی منتظر شدیم تا بالاخره تونستیم بریم توی اتاق دکتر .

از ساعت 10 و نیم منتظر بودیم اما فکرکنم حدود ساعت 11 و 40 دقیقه بود که رفتیم داخل . طبق معمول دکتر بعد از معاینه گفت مشکلی نداری و جای عمل خوبه .

اما بعد از دیدن جواب آزمایش کمی مکث کرد و گفت : خب ، تحرکش که بیشتر شده .. و زیر لب در مورد بقیه ی فاکتورهای اسپرم هم یه چیزایی گفت و دوباره شروع کرد به دارو نوشتن !

تو دلم گفتم : ای خدا ... دوباره میخواد بگه برین این داروها رو مصرف کنین و دو ماه دیگه بیاین ! یعنی واقعا این داروها نتیجه میده ؟! یعنی ما باید بشینیم و منتظر بشیم تا این داروها معجره کنه و سراغ هیچ چیز دیگه ای نریم ؟

کم کم سوالهای توی دلم اومد روی زبونم و دکتر با صبر زیاد برای هرکدوم از سوال های ما کلی توضیح می داد .. یه ویژگی دکتر همسری اینه که از توضیح دادن اصلا خسته نمیشه . کافیه یه سوال ازش بپرسید و موندنتون توی مطبش تا دوساعت تضمین بشه !

بیچاره مریض هایی که پشت در منتظر ورود بودن !

از توضیحات آقای دکتر همینقدر بگم که ما رو تو یه حالت تعلیق نگه داشت . یعنی بین زمین و هوا !

خب حقم داشت .. اون همینقدر از دستش برمیومد . معجزه که نمی تونست بکنه

ازش پرسیدم چقدر زمان می بره تا این مشکل حل شه ! ( حتما با خودش گفته چه سوال مسخره ای ) جواب داد که : این سوال هیچ جوابی نداره ... هیچ دوره ی درمان مشخصی برای این مشکل وجود نداره .. ممکنه شما با همین وضعیت هم بچه دار بشین و ممکنه حتی وقتی جواب آزمایشها نرمال شه ، هم نتیجه نگیرین و بچه دار نشین ! من بیماری داشتم که فقط دو میلیون اسپرم داشته !! فقط دو میلیون ! اما با همون دو میلیون بچه دارشده و بیماری که بالعکس حتی با دو بار میکرو اینجکشن و کلی هزینه کردن هم نتونسته بچه دار شه ...

و اینو اضافه کرد که : وقتی زن و شوهری برای درمان ناباروری مراجعه می کنن ، باید کفشای آهنین بپوشن ! ( به گفته ی خودش این جمله ایه که توی یه کتاب قطور که راجع به انواع ناباروری و روشهای درمانش نوشته شده ، آورده شده ) و گفت : باید سمج باشین . باید صبر داشته باشین .. بین این همه آدم که از این نوع مشکلات دارن، اونایی نتیجه گرفتن که سمج بودن . یعنی اگه بهشون گفتن عمل ، اونا هم گفتن چشم ، عمل می کنیم .. اگه گفتن آزمایش .. دارو و هرچی ..... همه ی این کارها رو انجام دادن و نه نگفتن .......

دکتر که اینا رو می گفت ، من فقط یه لبخند تلخ روی لبم بود و تو چشماش زل زده بودم . وانمود می کردم که خوبم . اما خوب نبودم . تو دلم غوغایی بود ...

دکتر به همسری گفت : سعی کن تغذیه ی خوب داشته باشی . البته منظورم از تغذیه ی خوب این نیست که تخم دو زرده بخوری .. یعنی چیزهای مقوی بخور . سیگار و مشروبات الکلی هم ممنوع !

یعنی به قیافه ی مظلوم همسری می خورد اهل این حرفا باشه ؟! اینجوری هم نیود که لااقل بگیم اگه اینا رو بذاره کنار ، مشکل رفع میشه !! و یه کم امیدوار شیم ! خنثی

در مورد iui  و ivf هم ازش پرسیدم و جواب داد که iui الان دیگه تقریبا منسوخ شده و من نمیدونم چرا بعضی جاها هنوزم انجامش می دن !!

چون درصد موفقیتش خیلی پایینه . اما ivf اینطور نیست ... ( البته اینو بگم که در مورد آی یو آی حرفش رو قبول نداشتم .. چون دیدم کسانی رو که با این روش جواب گرفتن )

از دکتر در مورد حجامت پرسیدم و اینکه میتونه تاثیر داشته باشه یا نه ..

دکتر با یه لحن خیلی خیلی جدی که حاکی از یه جور نارضایتی در مورد باورهای امثال من بود برگشت و گفت : ببینید خانوم ! من در مورد چیزی که نمیدونم و اطلاعات ندارم نظر نمی دم . اما در مورد حجامت من کاملا اطلاعات دارم و فقط بهتون می گم اینا چرت محضه !

از لحن دکتر خنده ام گرفته بود .. انگار دست گذاشته بودم روی نقطه ضعفش !

می خواستم بگم شما دکترهای متخصص که به داروهای شیمیایی معتقدید کی می خواید یه همزیستی مسالمت آمیز با دکترهای طب سنتی برقرار کنید ؟!

تو این بین ما مریضهای بیچاره باید به ساز کی برقصیم ؟!! دکتر طب سنتی شما رو رد می کنه و شما هم اون رو ... آخه من دیدم کسانی رو که با همین حجامت کلی نتیجه ی مثبت گرفتن .

اما هیچکدوم از اینا رو نگفتم .. با خودم گفتم ما این دکترو انتخاب کردیم .. پس تا زمانی که پیش این دکتر میایم حرف،حرف اونه . اگه مریض به دکترش اعتماد نکنه نمی تونه از داروهایی که اون بهش می ده نتیجه ی مثبت بگیره !

در نهایت دکتر،یه توصیه ی پدرانه بهمون کرد و اون این بود که سعی کنید هربار اقدام می کنید امیدوار باشید و بگید انشالله که ایندفعه میشه .. امید تاثیر مثبتی روی بدن میذاره .

فکر می کنم اون شب یک ساعتی توی اتاق دکتر بودیم !!! بیچاره مریضهای پشت در !

ساعت 1 شب رسیدیم خونه .. فردای اون روز همسری رفت که داروهاش رو بگیره .. این بار دکتر قرص کیومکس رو هم به قرصها اضافه کرده بود و این قرص قیمت بالایی داره .

کل قرصهای همسری،فکر میکنم دویست و ده هزار تومن شد .. که بیمه سی هزار تومنشو برگردوند بهمون .

نمیدونم حالا قرص کیومکس، با این قیمتش ، کاری هم می تونه بکنه یا نه ! انشالله که بتونه .(البته با خواست و لطف خدا) همسری از تاریخ 16 دی ، دوباره خوردن قرصهای جدیدش رو شروع کرد و باید تا 16 اسفند صبر کنیم و بعد دوباره بره و آزمایش تست اسپرم بده و بعد هم دوباره از دکتر وقت بگیره ....بعد از اخرین آزمایش همسری ، طبق توصیه ی دکتر خودم ، آزمایش های همسری رو بردم تا بهش نشون بدم و ببینم نظر اون چیه که برای اینکه این پست خیلی طولانی نشه، توی پست بعد مفصل می نویسم که دکتر خودم بهم چی گفت .


 

***سه روز دیگه دوباره دوره ی تخمک گذاری شروع میشه و بعد هم دوباره انتظار ... نمیدونم چند تا از این انتظار های بیست و چند روزه باید بیاد و بره تا منم اون خط دوم کمرنگ یا شایدم پر رنگ رو ببینم.خیلی محتاجم به دعاتون..خیلی***

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (19)

مائده
1 بهمن 92 12:47
عزیزم امید داشته باش ایشالله خدا کمکت میکنه و به زودی یه نی نی خوشمل و سالم میاد تو دلت
منتظر لطف خدا
پاسخ
انشالله عزیزم .. امیدم به خداست . ممنونم ازت
فرزند صالح
1 بهمن 92 13:38
حجامت اگه مفید نباشه حداقل مضر هم نیست و لااقل خون آدم تصفیه میشه. برعکس دارو که کلی عوارض داره روی بدن آدم
منتظر لطف خدا
پاسخ
آره درسته .. منم قبول دارم . چه میشه کرد دیگه دکترها همینن
مامان تنها
1 بهمن 92 14:10
برات دعا میکنم عزیزم به دعای تو هم محتاجم فردا روز انتقاله التماس دعا گلم
منتظر لطف خدا
پاسخ
حتما اگه لایق باشم دعات می کنم عزیزم . انشالله نی نی میاد تو دلت . ممنونم که دعام میکنی
مامان تنها
1 بهمن 92 14:11
یعنی فردا نی نی انتظار میاد پیش مامانش
منتظر لطف خدا
پاسخ
انشالله میاد عزیزمممم . نگران نباش
سودابه
1 بهمن 92 14:21
عزیزم خیلی خوبه که دکترتون اینقدر وقت واستون میذاره مال ما که نفری 35 ویزیت میگیره اونوقت یک کلمه هم حرف نمیزنه منم از این دوماه و سه ماه ها بدم میاد چون باعث میشه هم من خسته میشم هم همسرم که از خدا شه بیخیال درمان بشه انشاالله که با تخمک همین ماه مامان میشی و اون خط رو خیلی هم پر رنگ میبینی عکسشم برای ما میذاری
منتظر لطف خدا
پاسخ
واقعا ؟ چقدر ویزیتش بالاست ! درسته ... به بهانه ی همین دو ماه ها و چند ماه ها صبر میکنیم و بعد زمانی متوجه می شیم که سالی گذشته و ... هرچند چاره ای جز صبر نیست . باید توکل کرد به خودش .... ممنونم عزیزم . انشالله ... امیدوارم منم چنین عکسی تو وب شما ببینم گلم .
خبرنامه فروشگاه اینترنتی کلکسیون
1 بهمن 92 16:32
با اجازه ی نویسنده محترم وبلاگ وبلاگ خبری فروشگاه اینترنتی کلکسیون راه اندازی شد. شما می توانید با دنبال کردن وبلاگ خبری ما، از آخرین اخبار مربوط به تخفیف ها، فروش ویژه و قرعه کشی های مخصوص کوچولوها با خبر شوید و با نظرات و پیشنهادات خود ما را در امر بهبود روند کاری فروشگاه، یاری کنید. منتظر شما دوست عزیز هستیم
سلما(چشم براهتم کوچولو)
1 بهمن 92 18:02
ایشاالله که به ای وی اف نکشه ودر کمال ناباوری ببینی بیبی چکت دوتا خط شده من واسه همه مامانای منتظردعا میکنم به امید روزی که اجابت بشن
منتظر لطف خدا
پاسخ
خدا کنه ... خدا کنه .... ممنونم عزیزم .. ایشالا شما هم حاجت روا بشی .
عطی
1 بهمن 92 22:13
سلام عزیزم. انشالله زودی نی نی میاد با توکل خدا دامنت سبز میشه. . به منم سر بزن همدردتم الان 2 سال و 2ماهه که منتظرم امیدوارم دوستای خوبی واسه هم باشیم با اومدنت خوشحالم میکنی
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم . انشالله . ممنون از دعای خوبت . ایشالا شما هم به همین زودیا نی نی بیاد تو دلت . با افتخار لینک شدی حتما بهت سر میزنم عزیزم
مهتاب
1 بهمن 92 23:02
عزیزم اصلا غصه نخور نی نی خودش وقتی میاد توی دلت که منتظرش نیستی اینو من تجربه کردم و مطمئنم به زودی نتیجه میگیری گلم
منتظر لطف خدا
پاسخ
آره همینطوره .. اما دست خودم نیست و منتظرم ! باید خیلی ناامید بشم که دیگه منتظرش نباشم .... اما سعی می کنم کمتر بهش فکر کنم .. شاید اینجوری زودتر نتیجه بگیرم ... ممنونم عزیزم . مرسی که پیشم اومدی
ایدا
2 بهمن 92 10:19
سلام عزیزم به قول دکترت که دکتر منم دقیقا همینو بهم گفته بود: وقتی تو این راه پا میگذاری باید کفش آهنی بپوشی!! ریش و قیچی میافته به دست این دکتر ها!! اونها هم تا می تونن ما رو می چرخونن!! انواع و اقسام قزص ها و آمپول ها و جراحیها!!! ولی نگران نباش به همین زودیها ما انشاالله خبرهای خوب از شما می شنویم. خدای مهربون انشالله زود زود همه منتظر ها رو از انتظار در می آره!! فقط باید صبور باشی و توکلت رو بالا ببری.
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم . آخ اخ آره دقیقا همینجوریه که میگی . انشالله منم از شما خبرای خوب بشنوم عزیزم . ممنون که اومدی
نویسنده منم یه هدیه میخام از خدا
2 بهمن 92 15:10
الاهی بمیرم برا همتون.نگران نباشین بخدا که خدا خیـــــــــــــــلـــــــــــــــی بزرگـــــــــــه
منتظر لطف خدا
پاسخ
خدا نکنه عزیزمممم...با وجود دوستای گلی مثل شما که بهم دلگرمی می دن دیگه نگران نیستم گلم .آره همینطوره ، خدا خیلی خیلی بزرگه .. ممنونم که اومدی دوستم انشالله همین روزا توی وبت خبر خوش بهمون بدی
پرتو
2 بهمن 92 19:38
توکل بر خدا عزیزم مطمئن باش معجزه تو هم توی راهه فقط صبور باش و امیدوار باش ، انشاالله به زودی خط دوم بیبی مثبت میشه و خوشحالمون میکنی الهی آمین
منتظر لطف خدا
پاسخ
ممنون عزیزم . سعی می کنم همینطور باشم ..... انشالله .. منم امیدوارم این این خبر خوب رو توی وب شما ببینم . ممنون از اینکه بهم سر زدی
fariba
2 بهمن 92 20:06
سلام عزیزم.ممنون از حضورت.بنده هم با افتخار لینک کردم.ازین به بعد بیشتر بهتون سر میزنم.انشاالله بزودی دامنت سبز شه عزیزمتوکلت بخدا
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم . خواهش می کنم . ممنون . انشالله ... انشالله شما هم به زودی انتظارت به پایان برسه و چشمت روشن شه به دیدن نی نی گلت
فرزند صالح
5 بهمن 92 11:39
عزیزم این فکرا چیه ایشالا خودت طبیعی باردار میشی غصه نخور در مورد اینکه اسپرم چطور تقویت میشه توی نت مطلب زیاد هست، قدیما که این داروها نبوده چیکار میکردن؟! حتی حدیث هم هست. این مطلبم توی نی نی سایت دیدم اگه میتونی حتما بخون. یه سوال ما هنوز نتونستیم برای بارداری اقدام کنیم!! اما همسرم که برای مشکلش رفته بود دکتر، دکتر بهش گفته بود مشکل نعوظ شما ربطی به مساله جسمی و اینا نداره و حتی براش آزمایش اسپرم هم نداده. آزمایش اسپرم رو برای چه کسانی میدن؟ حتما باید چندماه اقدام کنیم و بچه نیاد بعد درخواست آز اسپرم بدیم؟ ما که فعلا تو اصل اقدام موندیم
منتظر لطف خدا
پاسخ
انشالله عزیزم . ممنون از دلگرمیت . در مورد مطلبی که تو نی نی سایت هست آدرس برام نذاشتی ، البته بیشتر مطالبی که در این موردهست رو خوندم و اینکه میگی قدیم این داروها نبوده و ... درسته اما خب معمولا داروهای گیاهی دوره ی درمان طولانی تری نسبت به داروهای شیمیایی داره ولی ما هم اگر از داروی شیمیایی نتیجه نگیریم حتما داروهای گیاهی رو هم امتحان می کنیم . در مورد سوالت هم باید بگم که احتمالا حرف دکترتون درسته .اما آزمایش اسپرم ازاده عزیزم . توضیح کاملترش رو میام تو وبت میدم..ممنون که اومدی
الی
5 بهمن 92 14:03
سلام عزیزم ایشالا این اخرین دو ماه انتظار باشه
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام . ممنونم عزیزم . انشالله
فرزند صالح
5 بهمن 92 22:21
ببخشید عزیزم به نظرم لینکو کپی کرده بودم... این لینکش http://www.ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=529160&PageNumber=131 در مورد اسپرم توی آزمایشگاه، یعنی باید شخص خودش اینکارو انجام بده؟! استمناء نمیشه اینکار؟ اگر ازاده که خوبه به همسرم میگم با دکترش مشورت کنه ممنون
منتظر لطف خدا
پاسخ
ممنون بایت لینک عزیزم . آره باید خودش انجام بده . چون آزمایشه و چاره ای هم نداره فکر نمی کنم مشکلی از بایت شرعی داشته باشه . یه جایی خوندم که این کار توجیه شرعی نداره چون میشه توی خونه و با عمل نزدیکی یا توسط همسر، انجام داد و سریعا اونو رسوند به آزمایشگاه ! اما به نظر من اصلا امکان پذیر نیست . همه که خونه شون نزدیک آزمایشگاه نیست !! تازه دکتر ما گفت درسته که آزمایشگاه اینو میگه اما این کار غلطه .. می گفت بهترین کار اینه که همونجا انجام شه . چون در اثر حرکت و تغییر دما و .... اسپرم ها حالت طبیعی شون رو از دست می دن . اما اگه بخوای فقط یه کلیتی دستت بیاد که اسپرم ها چجوریه می تونین خونه انجام بدین . چون جواب آزمایش رواز این رو به اون رو نمی کنه ، فقط یه درصد کمی ممکنه خطا ایجاد کنه راستی یه چیزی باید سه روز(تا5روز) از آخرین نزدیکی بگذره بعد آزمایش بدین . یعنی مثلا اگه شنبه نزدیکی داشتین ، چهارشنبه باید آزمایش بدین.می تونم عکس دستورالعملش رو که آزمایشگاه بهمون داده برات بفرستم..اگه خواستی ایمیل بده عزیزم
کیمیا
5 بهمن 92 23:09
سلام با افتخارلینک شدی خانومی خوشحال شدم با شما آشنا شدم.
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام . ممنونم عزیزم. منم همینطور
مامان تنها
6 بهمن 92 10:00
سلام دوست جوووونی از دعای خیرت منو بی نصیب نزار میدونی که چشم انتظارم دوست دارم مامان آینده ی نزدیک
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم ... حتما . حتما دعات میک نم اگه لایق باشم منم دوست دارم .ممنونم که اینجوری خطابم کردی .. مامان آینده ی نزدیک .. ایشالا که اینطور باشه گلم . تو هم دعام کن
عسل
23 تیر 94 6:40
سلام عزیزم.از خدامیخوام عوض یکی دوتا نی نی سالم و صالح بهت بده .منم دقیقا5ساله متاهل شدم و یکساله ک اقدام کردیم.ومشکل مام هم کمبود هم کم تحرکی وهم بدشکل بودن اسپرماس.احساسام مث موج سینوسیه.ی لحظه امیدوار ی لحظه ناامید.حیف دیراقدام کردیم.الان 30سالمه....یه توصیه خواهرانه بکنم اونم اینکه اول کاری آزمایش اسپرم رو بدین حتی اگه اقدام نکنین. الانم نمیدونم تاکی باید صبرکنیم و دوماه دوماه بگذره. میشه اگه مطلب و راهکار جدیدی بود منم بدونم...آدرس میلم هس. الان حس خنثایی دارم.انگارمامان شدن و نشدن دیگه برام فرقی نداره. حتما براتون دعا میکنم. خواهش میکنم برام دعاکنین.
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام دوستم ... میدونم چقدر سخته ..خودم این راه رو رفتم و امیدوارم و دعا میکنم که فقط خدا صبرتون رو بیشتر کنه و ان شالله هرچه زودتر انتظارت به پایان برسه و صاحب یه نی نی سالم و صالح بشی حتما عزیزم . البته این پستی که شما خوندی مربوط به الان نیست . مال چند وقت پیشه اگه میخوای پستهای الان رو بخونی روی این لینک کلیک کن http://roozhaye-entezar.niniweblog.com/ ممنون