انتظار ما برای نی نی دار شدن  انتظار ما برای نی نی دار شدن ، تا این لحظه: 10 سال و 9 ماه و 26 روز سن داره
یکی شدن ما دو تا یکی شدن ما دو تا ، تا این لحظه: 14 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

روزهای انتظار

دردم از یار است و درمان نیز هم

1392/11/7 11:33
نویسنده : منتظر لطف خدا
2,138 بازدید
اشتراک گذاری

١٧ دی ماه برای نشون دادن آخرین آزمایش همسری به دکتر خودم ( متخصص زنان و نازایی ) رفتم پیشش . بعد از دیدن آزمایشات ابرویی بالا انداخت و گفت : این آزمایشات که تغییر چندانی نکرده !

گفتم . درسته

گفت : به نظر من بهتره بیای آی یو آی کنی !!

توی دلم گفتم بالاخره چیزی که می ترسیدم بهم بگن رو گفتن ... نفس عمیقی کشیدم .

تا یکی دو روز قبلش،حتی نمیدونستم فرق بین آی یو آی و آی وی اف دقیقا چیه ..... توی افکار خودم بودم که دکتر گفت : می دونی آی یو آی چیه ؟؟ گفتم تا حدودی میدونم .

بعد یه کم برام در موردش توضیح داد . گفتم : یعنی کی بیام ؟؟آخه دکتر برای دو ماه آینده به همسرم دارو داده .

گفت : همسرت این دوماه ، داروهاشو مصرف کنه . شاید معجزه شد و طبیعی باردار شدی . اما اگه نشدی توی اولین روز پریود بیا اینجا تا برات یه سری دارو بنویسم بخوری .

بعد بیشتر توضیح داد که : این مشکل معمولا اگه بخواد بعد از عمل با دارو حل بشه ، باید تا 6 ماه برطرف شه و اگه برطرف نشه شاید زیاد امیدی نباشه که بعد از 6 ماه روند رو به رشدی داشته باشه . یعنی معمولا دوباره افت می کنه و برمی گرده سر جای اولش !

این حرف رو اولین بار بود می شنیدم . برام عجیب بود . آخه چرا باید برگرده سر جای اول ؟؟؟ پس این همه دارو و درمان و عمل برای چیه ؟ منظورش این بود که اگه آی یو آی نکنم و بذارم زمان بگذره دیگه اسپرم ها حتی برای آی یو آی هم به اندازه کافی مناسب نیستن ؟؟

بهش گفتم : دکتر همسرم گفته روش آی یو آی تقریبا منسوخ شده و گفته نمیدونم چرا بعضی جاها هنوزم این کارو انجام میدن !

دکترم گفت : آقای دکتر با توجه به آزمایش شما چنین حرفی زدن ! وگرنه آی یو آی هنوزم خیلی انجام میشه

مریضی که نوبت داشت و توی اتاق بود یه دختر جوون بود که نشسته بود تا من آزمایشم رو نشون بدم و بعد با خانوم دکتر صحبت کنه . همینجوری که من با دکتر حرف میزدم اونم گوش می داد و بعد از اینکه من این حرف رو زدم ، گفت : الان یکی از دوستای من با روش آی یو آی باردار شده !

گفتم : جدا ؟؟ یعنی موفقیت آمیز بوده ؟؟

خانوم دکتر برگشت و گفت : اینقدر که تو ناامیدی ! خب معلومه شاید نتیجه نگیری ...!

منم با یه خنده که فقط از یه ادم سرخوش برمیاد جوابش رو دادم !

ظاهرم اصلا نشون نمیداد توی دلم چه غوغاییه ! لابد خانوم دکتر گفته : عجب شاده این مریض ! کاش همه ی  مریضا اینجوری باشن !!

با یه عالمه سوال از مطب اومدم بیرون . آخه همونجوری هم که چند تا سوال پرسیدم دکتر یه ذره شاکی شد و گفت : یه آزمایش آوردی و کلی وقت مریض منو گرفتی ! (چون برای آزمایش نشون دادن ویزیت نمی گیره )

وقتی اومدم بیرون ، همسری پرسید چی شد و وقتی بهش گفتم یه کم جا خورد !

گفت : فکر می کنم برای اینکه بخوایم به این روشها فکر کنیم یه کم زود باشه ! (آخه ما تازه آبان ماه اقدام کرده بودیم (به طور جدی) و اون موقع فقط دو ماه گذشته بود )

گفت : بذاریم یک سال بگذره بعد اگر نشد بریم سراغ این روشها .

گفتم : نمیدونم .... هم صبرم کمه و دلم میخواد زودتر از این بلاتکلیفی نجات پیدا کنیم و هم دلم می خواد طبیعی باردار شم و یه کم می ترسم از این کارها .

گفتم دوست ندارم بشینیم و یک سال دست روی دست بذاریم و هیچ کاری نکنیم .

گفت : کی گفته هیچ کاری نمی کنیم ؟ من که دارم دارو می خورم . اگه جواب نگرفتیم داروهای گیاهی رو هم امتحان می کنیم . هر کاری که بگن خوبه انجام می دیم ..

با این حرفا دوباره یه کم امیدوار شدم . اما حس می کردم اگه تو این دو ماه به قول خانوم دکتر معجزه ای رخ نده و باردار نشم دوباره امیدم رو از دست میدم و یا شاید حاضر به آی یو آی هم بشم و بعد هم بقیه ی روشها !!

وسط همه ی این فکر و خیال ها "دندون درد" هم بد دردیه ! مدتی بود که دندونم خیلی درد میکرد . رفتم دکتر (پیش عموی خودم) که دندونپزشک هستن . یکی نیاز به عصب کشی داشت که تموم شد (البته 8 دی ، نه الان !) ولی مشکل اصلی دندون های عقل بود . اونم 4 تا دندون که بی دعوت از توی این لثه ها اومدن بیرون و مهمون دهنم شدن و حسابی اذیتم کردن ..البته الان یه دوسالی میشه که در حال رشدن .بالاخره از صدقه سری بچمون که معلوم نیست کی میخواد بیاد تو دل مامانش و به خاطر اینکه میگن تا قبل از بارداری دهان باید اساسی سرویس بشه ، حاضر شدم فقط یکیش رو جراحی کنم ! 24 دی دندون عقل سمت راست پایین رو که یه کم هم پوسیدگی داشت از جا در آوردن و بعد هم بخیه و .... تا یک هفته که ورم داشت و حالا هم که داره میشه دوهفته تازه یه کم به حالت طبیعی برگشته . فردا میخوام برم بخیه هاش رو بکشم و دندون عصب کشی شده و پر شده هم نیاز به ترمیم داره ...!

این دندون ها هم چقدر دردسر سازن ..البته خدا رو شکر که هستن و بی دندون نیستیم .هنوز بقیه ی دندونهای عقلم هر وقت که دلشون می خواد درد می گیرن و من مرددم که جراحی کنم یا نه ... اگر تجربه ای دارید ممنون میشم راهنمایی کنید مهربونها .


***نمیدونم چه روزهایی در آینده برامون رقم می خوره . نمیدونم سرنوشت این انتظار به کجا ختم میشه . فقط این روزا سعی می کنم خودمو با دعاهای مختلف آروم کنم . یه کتاب از مامان همسری گرفتم به اسم "کلیدهای نجات" ، چند تا دعای مخصوص برای باردار شدن توش نوشته .(فکر می کنم اکثرتون این دعاها رو دیده باشین . اما اگه ندیدین وخواستین ، بگین تا براتون بذارم )

یکی از اون دعاها خوندن 41 بار سوره ی حمد بین نماز نافله و نماز صبح به مدت 40 روزه . با اینکه خیلی برام سخت بود و معمولا شبها دیر خوابم می بره و نماز صبح رو شاید به زور بیدار شم و بخونم اما چند روزیه که شروع کردم . توی این بین هرجا دعای دیگه ای هم می بینم که موثره می خونم .

و البته باز هم صلاحم رو از خدا می خوام و می گم اگر صلاح در اینه،انتظارمون رو به پایان برسون .***

 

***برای همه ی دلای منتظر دعا می کنم ..... انشالله خدا همه شون رو مورد لطف و رحمت خودش قرار بده .. شما هم دعام کنید دوستای خوب و مهربونم .***

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (27)

سودابه
7 بهمن 92 13:02
انشاالله که از این انتظار بیرون میایی ...
منتظر لطف خدا
پاسخ
انشالله عزیزم ایشالا همه ی منتظرا ، پایان انتظارشون برسه .ممنونتم
ایدا
7 بهمن 92 13:19
خانمی راستش با وجود اینکه منم مثل شما خیلی عجولم و تحمل ندارم ولی در مورد شما بنظرم همسرتون حق داره!1 یک کم صبر کنین.شما سنتون هنوز به اون اندازه نرسیده که بگی دیگه وقت ندارم!! برای همین صبر کن شاید وضعیت تغییر کرد. این جراحی های لقاح مصنوعی همشون پروسه خیلی طولانی ای رو دارن و دارو هایی که میدن خیلی تو روح و روان تاثیر بد می گذاره. افسردگی میاره و کلا هورمون ها تو بهم می زنه که خودش عوارض داره بالاخره. به نظر من تا اونجایی که راه های دیگه هست سراغ این چیز ها نرو!!
منتظر لطف خدا
پاسخ
]درست میگی آیدا جان . منم از این درمانها خیلی می ترسم ... به این سادگی ها حاضر نمی شم آی وی اف و میکرو بشم ...اصلا ... تجربه های دیگران رو که میخونم تازه ترسم بیشتر هم میشه . اما آی یو آی رو شنیدم خیلی راحت تر و کم هزینه تره . هرچند که خب درصد موفقیتش هم پایین تره .. که اونم موکول کردم به چند ماه دیگه درصورت نتیجه نگرفتن از دارو . میدونی چیه هنوز هیچکس توی فامیل نمیدونه ما میشکل داریم. یه جورایی همه منتظرن و دائم سوال می کنن . منم که یه کم رو این موضوع حساسم که کسی شک نکنه چون میدونم بعدش چه عواقبی داره ...واسه همین یه کم عجول شدم . ولی واقعا ممنون که راهنماییم کردی گلم و مرسی که اومدی
سلما
7 بهمن 92 20:11
سلام عزیزدلم. امیدوارم معجزه خدا واست اتفاق بیفته .وهیچ نیازی به ای یو ای یا ای وی اف نداشته باشی .امیدوار باشو توکل کننده به یگانه هستی
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم ..ممنونم . انشالله برای همه ی منتظرای نی نی ... مرسییییییی
سکوت
7 بهمن 92 20:26
سلام عزیزم مرسی از حضورت.منم لینکت کردم
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام . ممنونم عزیزممممممم
آغوشی برای گریه
7 بهمن 92 22:07
سلام دوست خوبم .اول اینکه :قالب نو مبارک ئوم اینکه یادم نیس واستون نوشتم دستورالعمل آیه الله بهجت رو یانه ؟همین آیه (رب لا تذرنی فردا وانت خیرالوارثین)(دقیق ایه رو از قران پیداش کنید) بدین روی دوتا نگین فیروزه بزنن براتون .بعد 2تا انگشتر نقره درست کنند ویکی شما و یکی همسرتون دستتون کنید به نیت فرزند دارشدن.تجربه شده. خلاصه اش این میشه که شما و همسرتون هرکدوم یه انگشتر نقره با نگین فیروزه دستتون باشه که این آیه روی نگین فیروزه اش حک شده باشه .با توجه به اینکه ایه قران هست از جهت لمس بدون وضو و....باید مواظبش باشید .انشالله نتیجه میگیرید عزیزم.اینم وبم هس دوستداشتید بهم سربزنید و آدرس بذارید میخوام لینکتون کنم . www.sedayeghalbam.blogfa.com
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم .ممنونممممم ازت . شما هم لینک شدی . بایت راهنمایی هم که کردی خیلی ممنوووووووون حتما میام پیشت
سحر
7 بهمن 92 22:21
سلام عزیزدلم به نظر من زودتر برو سراغ آی یو آی من که نمی دونم تعداد اسپرمها در چه وضعیه ولی می دونم ممکنه کم بشه و دیگه نتونی آی یو آی کنی که هم هزینش کمتره هم نسبت به روشهای دیگه خیلی کم دردسرتره... ایشالا که با همون آی یو آی نتیجه میگیری.... ولی به تعویق ننداز.... دندونای عقلت رو هم حتما جراحی کن والا امونت رو میبره و ممکنه در دوران بارداری دردش بگیره و نه بتونی دارو بخوری نه جراحی و حسابی اذیتت میکنه همین الان جراحی کن تا خیالت راحت بشه.... راستی عزیزم داروهای گیاهی و شیمیایی و اینا زیاد جواب نمیده یعنی اگه قرار بود ج بده 6ماهه میداد.... برا همسر من هم همینطوری بود دکترش گفت دارو بهترش میکنه اما هیچ تغییری نکرد... عزیزم خدای نکرده قصد ندارم نا امیدت کنمااااااااا فقط می خوام زودتر تصمیم به آی یو آی بگیری....
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم . ممنون . تعدادش که نرماله یعنی 66 میلیونه که باید بالای 40 میلیون باشه اما تحرکش کمه . تحرک کلاس a هست 9.1 و B هست 8.3 هنوز 6 ماه نشده عزیزم . نیمه ی اسفند میشه 6 ماه و تا اون موقع دکترم گفته صبر کن ، شاید نتیجه بگیری از راهنماییت ممنونم . ایشالا مشکل شما و همه ی منتظرای نی نی هم زودتر برطرف شه و بیام توی وبلاگت خبرهای خوب ببینم . مرسی که سر زدی
عذابم میده این جای خالیت
7 بهمن 92 22:48
سلام دوستم ممنون که اومدی وبم. راستش منم با همسری موافقم هنوز واسه روشهای کمک باروری زوده براتون شما که نوز سنی ندارین. تازه همسری هم که داره دارو استفاده میکنه. من شوهر خواهرم همین مشکلو داشت بعد سه سال زندگی فهمیدن شوهرش مشکل داره رفتن دکتر اولش گفتن باید عمل بشه اما 6ماه دارو استفاده کرد بعدش بچه دار شدن دیگه عملم نکرد. به منم دکی خیلی وقته گفته بیا واسه آی یو آی اما من نرفتم واسه همین تو 2 ماه 3 تا دکتر عوض کردم که 3تاشون گفته بودن آی یو آی و من قبول نکردم بعدش 3 ماه دکتر نرفتم بعد 3ماه رفتم پیش یکی گه گفت فعلا واسه این کارا زوده سعی میکنم با دارو نتیجه بگیری. ببخش عزیزم خیلی حرفیدم.
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم . خواهش می کنم ... آره فکر کنم منم باید همین کارو بکنم و صبر کنم تا ببینم خدا چی می خواد . فعلا که منتظرم تا داروهای همسری تموم شه (نیمه ی اسفند) و ببینیم که تغییری ایجاد شده یا نه ... چه خوب که دکترت این حرف رو زده .. ممنونم که اومدی .. بووووووس
بهار د
7 بهمن 92 23:54
فدات تا خدا چی بخواد من که ناامیدم
منتظر لطف خدا
پاسخ
ناامید نباش عزیزم . ناامیدی بدترین چیزه و روی بدنت تاثیر منفی میذاره . سعی کن با دعا آرامشت رو بیشتر کنی .. خیلی تاثیر داره . مرسی که اومدی
مامان سه قلوها
8 بهمن 92 0:59
سلام عزییییییزم ممنون اومدی گلم ، بابت دلداریت هم خیلی خیلی ممنونم ، کلی روحیه گرفتم و خدا رو شکر حالم خیلی بهتره ... بابت لینک هم ممنون ، من هم شما رو لینک کردم راستی عزیزم ، پستت رو کامل خوندم ، میشه بریم خصوصی ؟!
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام گلمممممم . خواهش میکنم . خدا رو شکررررررر مرسی که لینکم کردی . بایت خصوصی هم خیلی خیلی ممنون . اما من مشهدم عزیزم ... لطف کردی دوست جونم . مرسی که برام دعا کردی دعای مامان 3 تا نی نی رو حتما خدا می شنوه
مامان پرنيان
8 بهمن 92 9:15
سلام خانومي عزيزم تو امام رضا رو داري به خودش متوسل شو من كه خيلي برات دعا مي كنم گلم توكلت به خداي پاكيها باشه
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم . ممنونم که اومدین . درست میگین .. حتما .....ممنونم که دعام می کنین .
باران
8 بهمن 92 9:58
اول سلام به قلب مهربونت دوم اینکه تازه اقدام کردی ونگران نباش خدا ارحمن راحمینه بخواد میشه چرانشه/حتما شوهرت داروهاشم به وقت میخوره ویتامین ای هم حتما هردو بخورید که خیلی تاثیر داره روزهای تخمک گذاری فقط اقدام کنید تا اسپرمهای طفلی الکی هدر ندرن و اون روزا قوی عمل کنند شب اقدام از جات تکون نخور وتا صبح بخواب به دعاهات ادامه بده چله نشینی هم به قلبت آرامش میده هم انشاالله به حاجتت می رسی/منم میگم به کرم خدا شک نکن وتا عید صبرکن به حق دل پاکت حاجت رواشی/هیچوقت ناامید نشو لطف خدا اونقدر زیاده که تا اون نخواد برگی از درخت نمی افته/بعدشم نگران حرف وحدیث مردم واطرافیان نباش وبگو فعلا تصمیم نداریم بچه دارشیم تا اذیت نشی وحرفو عوض کن درست مثل من که 9 ماهه امیدوارم خدا بهم لطف میکنه/استغفار زیاد کن چهارقل زیاد بخون وامید امید امید امید...
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم . لطف داری .. ممنونم بایت دلگرمی و راهنمایی های خوبت ... انشالله خدا انتظار شما رو هم زودتر به پایان برسونه ....... باز هم ممنوووون
مهتاب
8 بهمن 92 13:14
عزیزم امیدوارم خیلی زود تمام انتظارت به پایان برسه
منتظر لطف خدا
پاسخ
ممنونم عزیزم ....
سمیه
8 بهمن 92 22:32
عزیزم امیدووووووووووارم خیلی زودتر از اونی که فکرشو میکنی نتیجه بگیری
منتظر لطف خدا
پاسخ
ممنونم عزیزم . انشالله .... انشالله برای همه ی منتظرای نی نی همینطور باشه .
رزا
8 بهمن 92 23:56
عزیزم به ای یو ای و ای وی اف دل نبند خدا اگه نخواد هیچ اتفاقی نمیافته من ای یو ای کردم و بی نتیجه شدخیلی هم درد داشتم من یه چیزای دیدم که فهمیدم قدرت متلق یکی دیگس به خدا توکل کن البته ما باید تلاشمون هم بکنیم
منتظر لطف خدا
پاسخ
درست می گی عزیزم ... همینطوره .. من شب و روز دارم دعا می کنم که خدا شفای همسری رو تو همین داروها قرار بده و احتیاجی به این کارها پیدا نکنیم ... ولی اگه قرار به آی یو آی بشه باز هم فقط از خود خدا میخوام که کمکم کنه ... ممنونم ازت عزیزممم . ناراحت شدم که براتون اینجوری بوده .. ایشالا شما هم خیلی زود نتیجه بگیری گلم .
پرتو
9 بهمن 92 14:32
عزیزم انشاالله به طور طبیعی باردار شی و گذارت به این دکترا و روشهای ازمایشگاهیشون نیوفته . فقط تا میتونی بزن به بی خیالی باور کن خیلی موثره ولی اگه بخوای مدام فکر و ذهنت و مشغول کنی هیچ فایده ای نداره . این استرس لعنتی توی کل بدن تاثیر میزاره و حسابی هورمونها رو به هم میریزه . پس اول توکل بر خدا و بعدش آرامش به معنای واقعی دوستم . امیدوارم به زودی دلت شاد شه گلم آمین .
منتظر لطف خدا
پاسخ
ممنونم عزیزم . انشالله ..... آره کاملا درسته . انشالله با دعای شما دوستای گل بتونم به این آرامش برسم
مهی
9 بهمن 92 18:52
سلام عزیزم نگران نباش ان شاالله کار به اونجاها نکشه گلم و طبیعی باردار بشی.
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام ممنونم عزیزم .انشالله .....
عذابم میده این جای خالیت
9 بهمن 92 22:10
اندکی آنطرف ترجایی ست.. که یک دوست درآنجا دارم.. هرکجا هست، به هر فکر،به هرحال و به هرکار،عزیز است،، خدایا.. توخود غرق سعادت دارش..!
منتظر لطف خدا
پاسخ
خیلی زیباست ... ممنونم عزیزم
سکوت
9 بهمن 92 23:48
انشاالله که هیچ درمانی لازم نباشه
منتظر لطف خدا
پاسخ
ممنون گلم ... انشالله با دعای شما دوستای خوبم
آسمان
10 بهمن 92 9:01
سلام عزیزم .راستشو بخوای به نظر من اصلا به نی نی فکر نکن زندگی خودتو بکن هر چقدر استرس داشته باشی نی نی دار نمیشی دوست من 8 سال تلاش کرد نی نی دار نشد بعد گفت میسپارم دست خدا بعد یه روز که نزدیک عروسی خواهرش بود و اصلا دیگه به فکر نی نی نبود دید دلش خیلی درد میکنه رفت آز داد دید نی نی داره بعداً دکترش گفته بود از استرس زیاد نی نی دار نمیشدی الان نی نیش 2 ساله شده که دوباره فهمیده نی نی دوم تو راهه الان به همه توصیه میکنه که استرس نداشته باشید .البته چک آپ سالیانه مهمه .
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم . ممنونم ..آره درست می گی ....استرس خیلی تاثیرگذاره .. چه جالب انشالله خدا نی نی هاشو براش صحیح و سالم نگه داره مرسی از راهنماییت عزیزم
مامان منتظر
10 بهمن 92 15:23
سلام ممنونم بهم سر زدی. امیدوارم به زودی خدا دلمونو شاد کنه.
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام . خواهش می کنم عزیزم .. منم ممنونم . انشالله ...
mani_mania
11 بهمن 92 15:49
عزیزم نگرانی به دلت راه نده و همه چیزو بسپر به خود خدا مطمئن باش آخر قصمون قشنگه
منتظر لطف خدا
پاسخ
ممنونم بایت دلگرمیت عزیزم . انشالله ... انشالله
mami92
12 بهمن 92 18:26
منم قراره این ماه ای یو ای بشم!!! خدایا … دلم مرهمی می خواهد از جنس خودت … نزدیک … بی خطر … بخشنده … بی منت …
منتظر لطف خدا
پاسخ
عزیزم ..دعا می کنم انشالله با همین آی یو آی مامان شی . نگران نباش .. انشالله خدا کمکت می کنه
مائده
13 بهمن 92 13:18
ایشالله عزیزم این شش ماه که همسری داره میخوره شما همنتیجه بگیری و باردارشی و نیازی به این روشهای سخت نباشه
منتظر لطف خدا
پاسخ
ممنونم گلمممممم انشالله با دعای شما ... مرسییییی
بهار د
13 بهمن 92 17:00
خوبی گلم درمان میخوای ای یو ای کنی یا میکرو پس کی نموم میشه انتظار نه سال درد کشیدیدم ای خدا ایشالله زود چشم و دلتون روشن میشه با یه نی نی سالم و صالح
منتظر لطف خدا
پاسخ
ممنونم عزیزم ..... اگه بخوام شروع کنم به درمان باید آی یوآی کنم فعلا ... ولی هنوز قصد این کارو ندارم انشالله شما هم هرچه زودتر انتظارتون به پایان میرسه عزیزمممممم.مرسییییییی
نیلوفر
15 بهمن 92 11:45
سلام من شما رو لینک کردم
منتظر لطف خدا
پاسخ
سلام عزیزم . ممنون . منم شما رو لینک می کنم
نیلوفر
15 بهمن 92 12:21
ممنونم که بهم سر زدی خدا انشاالله زودتر یه نی نی سالم وصالح بهت بده
منتظر لطف خدا
پاسخ
خواهش می کنم عزیزم . انشالله ... انشالله همه ی منتظرای نی نی زودتر انتظارشون به پایان برسه
نیلوفر
15 بهمن 92 13:13
عزیزم رمزو برات ننوشتم البته چیز مهمی ننوشتم ولی منظورتو از خصوصی داری نفهمیدم
منتظر لطف خدا
پاسخ
عزیزم منظورم این بود که نظرات خصوصی وبلاگت رو چک کن . مرسی بهم سر زدی